Sterallures - Reisverslag uit Dowerglen, Zuid-Afrika van MaJes TiC - WaarBenJij.nu Sterallures - Reisverslag uit Dowerglen, Zuid-Afrika van MaJes TiC - WaarBenJij.nu

Sterallures

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg MaJes

01 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Dowerglen

Cuno krijgt sterallures.
We hebben een huisje in de guesthouse met een woonkamer en twee slaapkamers met en suite badkamers. De kinderen hebben dus een eigen slaapkamer en badkamer en slapen in een tweepersoonsbed. Dit gaat meestal goed.... ;)
Tiara en ik hebben samen een fles douchefris. Gistermiddag stond ik klaar om te douchen, maar bedacht me dat ik douchefris nodig had, dus loop naar de badkamer van de kinderen om "onze fles" te pakken. Zegt Cuno, als ik hun kamer in loop "hé mama, je gaat toch wel in je eigen badkamer douchen hè!?".
Nou zeg......
We worden erg goed verzorgd in het guesthouse, het ontbijt is wat vroeg voor ons (06:15-08:30), maar hé, we kunnen zo aanschuiven. Als we willen krijgen we lunch bezorgd bij ons huisje en het avondeten is meestal heerlijk. Gisteravond dachten we lasagne te krijgen, dus we schepten flink op. Cuno ook, die is gek op lasagne. Helaas, het was geen lasagne, een of andere ovenschotel. We hebben allemaal ons best gedaan er toch wat van te eten.
Vanavond gaan we braaien! Dat klinkt erg gezellig. Het is vandaag wat drukker in het guesthouse, het is "workersday", waarop veel mensen vrij zijn, tegenstrijdig hè.
Tiara en Cuno hebben vanmorgen ook een jongen ontmoet die hier woont, maar de andere dagen naar school was. Hij is vandaag ook vrij en heeft ons rondgeleid over het terrein en laat Tiara en Cuno van alles proeven uit de moestuin (niet allemaal even lekker, erg grappig). Op dit moment lopen de jongens te voetballen, leuk!
Joshua is Afrikaans en spreekt vooral Engels. Als ze elkaar niet begrijpen, spreekt Joshua Afrikaans, dat ligt dichter bij Nederlands.
Vooral Cuno is erg gretig in het contact met Joshua, mooi om te zien.
Vanmiddag gaan we een paar huizen bekijken, zin in!
Want hoe goed we hier ook worden verzorgd, het is hier klein en zomaar het erf af lopen is niet altijd even veilig. Dus een eigen huis (met zwembad, whoohoo!) op een groot park is erg welkom. We gaan ons best ervoor doen.
Onze spullen zijn vandaag vanuit Rotterdam vertrokken in de zeecontainer, als het goed is kunnen we hem volgen via GPS, ik zal zo eens kijken.
Leuk dat jullie ons volgen!
Groetjes, Maurice, Jessica, Tiara en Cuno.

• 01 Mei 2015 - 10:35

Jannette:

Wat een lekker ding die Cuno, hahaha.
    Leuk dat hij een voetbalmaatje heeft gevonden !
    Succes met huizenjacht, ben benieuwd

• 01 Mei 2015 - 15:40

Colinda:

Succes met de jacht op een huis. Hoop dat jullie snel iets naar t zin vinden met zwembad.

• 02 Mei 2015 - 12:06

Arnold Romeijnders:

Hallo Maurice, Jessica, Tiara en Cuno

Leuk da we jullie zo kunnen volgen!
    Jullie zijn al lekker actief geweest zag ik, oa bij modderfontein, 20 km rijden als ik het goed heb.

Jullie hebben nu ook al een auto, heb je daar wel nodig denk ik.

Kun spreekt straks dus wel Zuidafrikaans vanwege dat vriendje.

Ik wens jullie van middag vooral succes met het zoeken naar een huis.

Morgen lekker wandelen in de bollen en daarna barbeknoeien bij Arie Jongejan.

Groeten uit St. Brug

• 02 Mei 2015 - 22:21

Luus Mulder:

Hallo, vinden het leuk om jullie verslag te lezen. Hoop dat de huizenjacht wat opgeleverd heeft. Groetjes