Wonen! - Reisverslag uit Fourways, Zuid-Afrika van MaJes TiC - WaarBenJij.nu Wonen! - Reisverslag uit Fourways, Zuid-Afrika van MaJes TiC - WaarBenJij.nu

Wonen!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg MaJes

16 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Fourways

Lekker hoor, we wonen!
Onze eigen spullen zijn vorige week aangekomen, in dezelfde container en alles stond nog in dezelfde volgorde, ook wel zo prettig.
Het is zo fijn om onze eigen spulletjes weer om ons heen te hebben, alles in te richten, doen uit te pakken en te denken "ooh, hadden we dat ook mee!?". Erg leuk om te doen.
Het uitpakken van de container ging ook gestructureerd, elke doos/ingepakt item had een nummer, die werd opgenoemd en zowel "the boss" als ik kruiste dat item af op de lijst. Op het eind vergeleken we de lijsten en keken we of alles echt wel was meegekomen. Maurice stond ondertussen te roepen waar alles heen gebracht mocht worden. Daarna begon het uitpakken en in elkaar zetten van alle spullen. Het ging snel, vele handen maken licht werk, rond 16uur vertrokken de mannen weer. Goed gegaan!
Inmiddels zitten we elke avond bij de open haard, want het is hier winter. Het wordt 's avonds best fris en de open haard is (nagenoeg) de enige kachel in huis. In de woonkamer is het erg behaaglijk en 's nachts met een dekentje/pyama meer, slapen we ook prima.
Tiara en Cuno doen het hier ook goed, hebben het met ons erg naar hun zin, op school is het niet altijd even makkelijk. Ze zijn soms wel wat gefrustreerd vanwege de taal die ze (nog) niet beheersen. Bij Tiara uit zich dit in verlegen en stilletjes zijn, bij Cuno in boosheid. Voor Tiara gaan we bij een homeopaat kijken wat die voor haar kan doen, Cuno heeft vrijdag een karate les uitgeprobeerd, wat hij erg leuk vond. Hopelijk kan hij zijn ei hierin kwijt en vinden we voor Tiara ook een oplossing om haar weg te vinden in deze nieuwe wereld.
Maurice is lekker aan het werk en tussendoor thuis aan het klussen (zijn nieuwe hobby; de irrigatie (beregening) repareren) en ik ben nog veel met de kinderen op school bezig, met het uitvinden waar ik alles kan kopen wat we nodig hebben en lekker rommelen in ons huis.
Alles heeft inmiddels wel een plek. De meubels die we huurden worden van de week opgehaald, sommige ruimtes zullen dan wel weer leeg worden, we hebben te weinig meubels voor dit huis! ;)
Anyway, we komen er wel,met zijn viertjes.
Groetjes van ons!

Hieronder foto's van het park hier vlakbij, ons huis en het uitpakken van de container, weer ons hele huis vol dozen :)

• 16 Juni 2015 - 22:36

Colinda:

Zelf de rum niet ontdekt onderweg ;-) Mazzel dat die ook het land is binnen gesmokkeld hihihi.
    Hoop dat de kids snel de taal meer machtig zijn, zodat ze ook hun plekje kunnen vinden op school.