De orde van de dag - Reisverslag uit Dowerglen, Zuid-Afrika van MaJes TiC - WaarBenJij.nu De orde van de dag - Reisverslag uit Dowerglen, Zuid-Afrika van MaJes TiC - WaarBenJij.nu

De orde van de dag

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg MaJes

06 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Dowerglen

En dan gaan we over op de orde van de dag.
Maurice is naar zijn werk, kon gelukkig opgehaald worden door een collega, zodat ik de auto kan gebruiken. De kinderen zitten hun eerste dag op school en ik zit in het guesthouse, nadat ik boodschappen heb gedaan en naar de bank ben geweest. Net echt ;)
Tiara was erg nerveus voor haar eerste dag school, vooral vanwege de taal, waarvan ze nog niks begrijpt. Er is nog geen Nederlands kind in haar klas, die komt volgende week.
In Cuno zijn klas is wel een Nederlands kind, maar zoals we gister zagen, lijkt die wat verlegen om Nederlands te praten op school. Cuno ging wel een stuk zelfverzekerder naar school, hij had er zin in. Natuurlijk ziet hij ook tegen de taal op, maar ook hij redt zich wel.
Iedereen is zo aardig op de school. Zelfs nu we de eerste dag te laat kwamen. Die files, heel vervelend. Morgen gaan we nog veel vroeger van huis!
Maurice had me al verteld dat in Zuid Afrika iedereen erg aardig en behulpzaam is. Daarin kan ik hem geen ongelijk geven. Bij de bank werd ik als een van de eerste geholpen, omdat ik "zoekende was" denk ik (je zou een nummer moeten trekken, maar de automaat deed het niet) en toen ik na anderhalf uur in het winkelcentrum te hebben gelopen, mijn tassen in de auto had gedaan, auto op slot en het karretje weg had gebracht, sprak de bewaker me geschrokken aan, waar mijn tas was!? Want hij had gezien dat ik met handtas het winkelcentrum in was gegaan. Lief hè!
Ik kon hem gelukkig geruststellen en stapte lachend....de linkerkant van de auto in. OOPS! De bewaker moest erg lachen toen ik mijn fout opmerkte. Het stuur zit tenslotte rechts :D
Ik heb mooie kleren gekocht voor de kinderen, bedoeld voor school. Ik hoop dat ze ze mooi vinden en passen. En nog wat bakjes voor hun tussendoortjes en lunch, die misten we nog. Dat zit allemaal in de zeecontainer, waarvan de boot nu ter hoogte van Portugal vaart. Stukje bij beetje komt hij dichterbij.
Have a nice day :)


  • 06 Mei 2015 - 12:04

    Colinda:

    Jeetje nu gaat het echte leven daar beginnen. Hoop dat de Kids snel gewent zijn. Dat zal ook voor jou schelen denk ik. X

  • 06 Mei 2015 - 13:24

    Janette Verrijzer:

    Vakantie is over, maar dat is wel de beste manier om te settelen. Wat zullen jullie gesprekken bij het avondeten boeiend worden nu jullie allevier verschillende dingen meemaken!

  • 06 Mei 2015 - 15:18

    Sandra:

    Wat een leuk verhaal! En...zoooo herkenbaar, dat aan de verkeerde kant van de auto willen instappen....en wat fijn dat de school jullie bevalt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

MaJes

Maurice, Jessica, Tiara en Cuno een paar jaar in Zuid Afrika! Maurice gaat een project doen voor Kone en neemt zijn gezin mee. Op deze blog lees en zie je onze belevenissen, veel plezier!

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 8563

Voorgaande reizen:

16 Maart 2015 - 16 Maart 2017

Wonen en werken als expat gezin in Zuid Afrika

Landen bezocht: