Leeuwen, nijlpaarden en links rijden - Reisverslag uit Dowerglen, Zuid-Afrika van MaJes TiC - WaarBenJij.nu Leeuwen, nijlpaarden en links rijden - Reisverslag uit Dowerglen, Zuid-Afrika van MaJes TiC - WaarBenJij.nu

Leeuwen, nijlpaarden en links rijden

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg MaJes

03 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Dowerglen

We zijn vandaag naar het "Lion and Rhino parc" geweest. Op safari tussen de wilde dieren; zebra's, wildebeesten, cheeta's, hyena's, neushoorns en nijlpaarden. Wat een prachtige dieren, van zo dichtbij!
De "was ooit" witte auto heeft het goed doorstaan door het rode stof, over onverharde hobbelwegen.
We hebben ook giraffen gevoerd, vanaf het "neck and deck restaurant" en baby dieren gekeken in de "crèche".
Het was een heerlijke, warme dag (+/- 29 graden), met als afsluiting de rit terug naar huis, door prachtig landschap en ik reed voor het eerst in Zuid Afrika! Links rijden, met een auto waarvan het stuur en richtingaanwijzer rechts zit en de rotondes andersom genomen moeten worden (is maar 1x mis gegaan hihi), stoplichten die aan de overkant van de weg staan en andere voorrangsregels, het is best een onderneming! Maar....we zijn veilig thuis gekomen!
Maurice rijdt al bijna als vanzelf door dit verkeer, waar ze je regelmatig zowel links als rechts inhalen.
Morgen gaat Maurice een ochtend werken, hij moet er toch een keer aan beginnen ;) En 's middags gaan we nog twee huizen bekijken, daarna de knoop door hakken. We hebben al een grote favoriet, ik ben benieuwd of we daar nog van af gaan stappen.
Dinsdag gaan we de school van de kinderen bezoeken, krijgen we een rondleiding en overleggen we wanneer en hoe Tiara en Cuno gaan starten op deze Montessori school. We zijn allevier erg benieuwd naar de school...en naar de ontwikkelingen van de komende week (huis, school, auto voor mij e.d.).
We hebben heerlijk gegeten vanmiddag in het parc/reserve, dus we eten zo even een broodje. Nu eerst het rode stof van ons af spoelen onder de heerlijke douche in ons guesthouse. We worden hier prima verzorgd, maar de weekenden moeten de avond maaltijden zelf verzorgd worden. Met een braai bij een collega van Maurice gisteren en een goede maaltijd overdag vandaag, komen we het weekend goed door, hahaha.
Een hele fijne avond en groetjes vanuit Zuid Afrika!

  • 03 Mei 2015 - 22:59

    Jet:

    klinkt goed zeg!! Genieten zo. Succes met de huizenjacht

  • 04 Mei 2015 - 07:18

    Nanco Doornbos:

    goedemorgen Jessica en familie

    Wat een avontuur doen jullie met jullie vieren geweldig. En wat een lekker temperatuur is het daar.Ja rechts rijden is eerst wennen maar straks weet je niet meer beter denk ik.
    hebben jullie tijd verschil??. Ik ben van daag vrij en ga weer verder bouwen met ons project. Het is hier nog koud maar het word beter. Ik heb de mantel zorg van mijn ouders om mij genomen misschien data je het weet? Mijn vader is heel erg aan het debiteren en voor mijn moeder werd het te zwaar . Vader is 86 moeder 83 de tuin kon vader en moeder niet meer doen, veel te groot. Ik heb een chalet laten bouwen en daar wonen wij nu in van af de kerst dagen. En ik ga nu met het terras beginnen. Jessica en fam ik wens jullie een hele goede tijd en een hoop gezondheid en ik volg jullie op f boek natuurlijk en houden contact.

    De hartelijke groeten. Nanco en Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

MaJes

Maurice, Jessica, Tiara en Cuno een paar jaar in Zuid Afrika! Maurice gaat een project doen voor Kone en neemt zijn gezin mee. Op deze blog lees en zie je onze belevenissen, veel plezier!

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 8558

Voorgaande reizen:

16 Maart 2015 - 16 Maart 2017

Wonen en werken als expat gezin in Zuid Afrika

Landen bezocht: