Wat meer info over ons avontuur en het geregel. - Reisverslag uit Sint Maartensbrug, Nederland van MaJes TiC - WaarBenJij.nu Wat meer info over ons avontuur en het geregel. - Reisverslag uit Sint Maartensbrug, Nederland van MaJes TiC - WaarBenJij.nu

Wat meer info over ons avontuur en het geregel.

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg MaJes

19 Februari 2015 | Nederland, Sint Maartensbrug

Jippie, we hebben verhuisdozen ontvangen!!! Ein-de-lijk.
Voordeel; nu kunnen we vast eea selecteren wat we op gaan slaan (op zolder) en wat er mee gaat en dit gelijk in een doos stoppen, fijn!
Nadeel (luxe probleem): de verhuizers pakken alles in, dus ook de dozen. Het beste is dat aan hun over te laten, omdat zij het volgens de regels doen en ervaring hebben met inpakken, inladen e.d. Dus alles wat mee gaat kan eigenlijk nog op zijn plek bijven staan. Gek idee!
Onze spullen worden met zeecontainer vervoerd, ik zal een plaatje bijvoegen van een containerschip, dat is wel indrukwekkend.

Voor diegenen die nog niet weten wat we allemaal gaan doen; Maurice gaat voor Kone werken in Zuid Afrika en wij (Jessica, Tiara, Cuno en poes Kitty) mogen mee. Dit zal een project van 2 jaar zijn, met eventueel in overleg bijschijving van een jaar extra. De kinderen gaan daar naar een plaatselijke Montessori school en ik ga voor het gezin en het huis zorgen, maar ook vrijwilligerswerk zoeken.
We hopen binnen/met een maand te vertrekken, de datum van vertrek is nog niet zeker.
Voor de goede orde; Wij viertjes en de poes gaan met het vliegtuig, het schip gaat ons te langzaam ;) We gaan daar eerst in een zomerhuis wonen en een huis voor de gehele periode zoeken, hier willen we in trekken als de container aangekomen is. We komen bij Johannesburg te wonen.

Er is deze week weer veel geregeld; er waren (en zijn) allerlei papieren per koerier verstuurd van en naar Zuid Afrika. We gaan volgende week op cross cultural training in Amsterdam, met zijn vieren. Als de papieren bij ons aankomen (hopelijk maandag), dan gaan we op een drafje naar de ambassade om werkvergunning en visa te regelen. We hebben een internationaal rijbewijs geregeld. Er zijn en worden nog wat klusjes gedaan in huis om het huis klaar te maken voor de verhuur. Een huurder hebben we al, fijn! Er is nader contact gelegd met de school waar Tiara en Cuno straks naar toe gaan. Maar er is ook nog genoeg te regelen.

Ik ga nu wat telefoontjes plegen en weer eea regelen. De mail verbinding met Zuid Afrika staat vandaag weer goed open, dat voelt prettig; dan weten we dat eraan wordt gewerkt :)

Morgen zijn de kinderen al vrij; krokusvakantie! Dan gaan we maar eens een beginnetje maken met selecteren/inpakken van spullen. Lees; speelgoed, hahaha.

Tot de volgende keer :)

Bijbehorende foto's:
Containerschip
Verhuisdozen :)

• 20 Februari 2015 - 23:42

Yvonne :

We zullen je hier wel missen hoor.je bent een byzpnder mens,dat merkten ik. Gelijk al toen ik je ontmoeten.