Nog meer wachten...maar ook regelen! - Reisverslag uit Sint Maartensbrug, Nederland van MaJes TiC - WaarBenJij.nu Nog meer wachten...maar ook regelen! - Reisverslag uit Sint Maartensbrug, Nederland van MaJes TiC - WaarBenJij.nu

Nog meer wachten...maar ook regelen!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg MaJes

09 Februari 2015 | Nederland, Sint Maartensbrug

En dan is het 9 februari 2015 en dan zitten we eigenlijk nog steeds te wachten. Maaaaarrrrrr, we hebben van alles te regelen en het is fijn om wat te kunnen doen. Het spreekwoordelijke balletje is nu echt gaan rollen, daar hebben we vorige week een fles chamgane voor open getrokken, jippie!
We zijn nu de papieren (dat zijn er veel!) aan het regelen voor de werkgergunning en visums, waarmee we zo snel mogelijk naar de Zuid Afrikaanse ambassade in Den Haag willen. Die hebben zo'n 30 dagen nodig om vergunningen en visums samen te stellen. Dan zal er pas een vliegdatum bekend worden. We hopen in maart te gaan vliegen en we hebben er veel zin in!

We zijn medisch gekeurd, hebben "verklaring omtrent gedrag" aangevraagd (ohoh, als dat maar goed gaat ;) ) en zijn nu bezig met de verhuur van ons huis via de verhuurbemiddelaar. Dit lijkt allemaal voorspoedig te gaan.

Later in deze maand gaan we met zijn vieren op cross cultural training om ons voor te bereiden op de emigratie en het leven in een andere cultuur.

We hebben veel nieuwe energie gekregen, nu er genoeg te regelen en te doen is, lekker hoor. De zolder wordt onze opslagruimte voor persoonlijke spullen, die begint al aardig te vullen ;)

De kinderen doen het goed, die gaan de meeste keren nog blij naar school, denken mee over ons huis in ZA, over de spullen die mee moeten en welke niet, op welke plaatsen we het liefst in het vliegtuig willen zittten en over hun leventje daar, hoe het zal zijn. Ik vind het bewonderingswaardig hoe zij ermee om gaan. In december afscheid genomen op school, na de kerstvakantie toch weer naar school, papa en mama die af en toe best wel gespannen zijn, maar we gaan gewoon door met zijn viertjes en onze band wordt nog hechter. Zo fijn om te merken!

Misschien moeten we nog maar wat champagne koud gaan leggen voor als de vliegdatum bekend is, die champagne houden we erin ;)

Dan ga ik nu weer naar zolder, we houden jullie op de hoogte.
Fijne dag!

Jessica.